Zīmols iet caur tevi, to neuzliek virsū kā lakatiņu, kas labi piestāv kostīmam, bet tu tajā nejūties labi, jo īstenībā tev lakati nepatīk. Tā ir milzīga priekšrocība, ja savu zīmolu vari būvēt no iekšas uz āru, nevis otrādāk.
Pirmkārt, ZĪMOLS IR IEKŠĒJA SAJŪTA. Tava paļāvība šai sajūtai, kas vēlas piedzimt, ir ļoti svarīga. Tu iekšēji zini, uz ko esi spējīga un ko vēlies radīt.
Otrkārt, ZĪMOLS IR PERSONĪBAS PAGARINĀJUMS. Kaut kur, kaut kad un kādam konkrētam cilvēkam ir sācies viņa zīmola stāsts un ceļš. Aiz katra zīmola ir cilvēks, kas kaut ko ir vēlējies izdarīt, izveidot, atstāt aiz sevis, dot savu pienesumu.
Ne vienmēr zīmoli top pārdomāti un fokusēti jau no pirmās dienas, jo ne visu cilvēku galvenais uzdevums ir būt par zīmolvedi un vēl dizaineri, un vēl izcilu komunikatoru. Šie ļoti daudzie biznesi, kas eksistē, ir radušies aiz vēlmes radīt savu lietu - piedāvāt risinājumus parastām un ne tik parastām problēmām, vajadzībām un iegribām.
Treškārt, ZĪMOLS IR DZĪVS.
Gan tu, gan tavs zīmols ir vairāku šķautņu kombinācija, kas ļauj tev:
- ieņemt nišu,
- parādīties noteiktā un pārliecinošā (arī pārliecinātā) gaismā un
- ļauj cilvēkiem ar tevi asociēties, jo tu atbildi uz konkrētu vajadzību veidā, kas cilvēkiem ir tuvs un saprotams.
Tu un tava zīmola zelta kombo, kas izšķirs tavu veiksmi, ir mix starp:
- Personību.
- Redzējumu.
- Pieredzi.
- Pārliecību.
PERSONĪBA
- Tu esi.
- Tu esi unikāla talantu kombinācija.
- Pasaulei vajag tieši tevi tieši tādu.
REDZĒJUMS
- Tu redzi pa savam.
- Tev ir sava filozofija un redzējums, ko piedāvāt.
- Cilvēki spēj ar tevi asociēties.
PIEREDZE
- Tu dari.
- Tu esi pieredzējusi caur sevi.
- Tu izdari secinājumus, pilnvedojies.
- Tu zini.
PĀRLIECĪBA
- Tev pienākas.
- Tu tajā esi ar visu savu enerģiju un uzmanību.
- Tu neapšaubi sevi, savu zīmolu un biznesu.
Skaļāki, klusāki, spilgtāki, pastelīgāki, šerpāki, maigāki, utt., utt. Tieši tādi mēs arī uzrunājam un pievelkam citus savējos - draugus, klientus, partnerus, darbus, nedarbus. Jo visi nav mūsējie, un mēs neesam visiem, un tā ir priekšrocība, nevis mīnuss.
Autentisks zīmols nav vienkārši smukiņš, autentisks zīmols ir patiess un savā būtībā spilgts.
// KĀ TOP ZĪMOLS?
Liela kļūda ir sākt zīmolu ar logo un dizaina izveidi, pirms vispār ir skaidra vīzija un stratēģiskais virziens. Tu sev aiztaupīsi patiesi daudz laika, ja vispirms izpildīsi pāris mājas darbus, kas tev palīdzēs definēt lielo spēles lauku un pēc tam tikai ķersies pie logo, kas ir tikai viena no daudzām zīmola sastāvdaļām.
Tikpat svarīgi, kā saprast savu biznesa modeli un plānot savus ciparus, izaugsmes prognozes, tikpat būtiski ir ieskicēt arī emocionālo vīziju, kādas cerības tu liec uz šo zīmolu.
// NO KĀ SASTĀV ZĪMOLS?
VĪZIJA - kur tu un tavs bizness atrodas pasaules kontekstā. Kādu pienesumu tu dosi, kāds ir augstākais mērķis aiz tavām darbībām.
MISIJA - Zīmola misija ir apņemšanās, ko un kādā veidā tu darīsi, lai savu vīziju īstenotu. Te varam runāt jau par praktiskiem soļiem un reāliem risinājumiem.
NOSAUKUMS - iesaku konsultēties ar preču zīmju ekspertiem laba nosaukuma izveidē.
VĒRTĪBAS - no sirds, kas ir svarīgs un kā tas izpaužas zīmola stāstā.
ZĪMOLA MANIFESTS - kāpēc tu šo dari un ko tu apsoli?
VĒRTĪBAS PIEDĀVĀJUMS - kam un ko tu palīdzi piedzīvot?
MĒRĶAUDITORIJA - kam tu šo dari?
VIZUĀLĀ VALODA - kā izskatās zīmols?
KOMUNIKĀCIJA - kā un kur tu sarunājies?
Viens vārds, kas man visvairāk saistās ar zīmolu ir PĒCGARŠA.
Zīmols rada pēcgaršu, kā tu, klients, sajūties, mijiedarbojoties ar konkrēto zīmolu.
Kāds palika iespaids,
- + kāda sajūta par servisu, par pakalpojumu,
- + par cilvēku sirdsiltumu,
- + par servisu pirms pirkuma,
- + par servisu un sadarbību pēc pirkuma,
- + par vērtību, ko dabūji.
LAI TOP ZĪMOLS!
Diāna Ņikitina, zīmolvede